Školní 160, 257 91
Sedlec-Prčice
V měsíci říjnu se děti z oranžové třídy seznamovaly s podzimní přírodou. Záměrem bylo seznamovat děti se životem v podzimním lese, vytvářet povědomí o jeho důležitosti pro životní prostředí. Děti získávaly znalosti o lesních zvířatech, stromech a jejich plodech.
V rámci podzimních témat se děti naučily básničky s podzimní tématikou, rozvíjely se v pohybových dovednostech a schopnostech. Při hlavních činnostech děti malovaly a modelovaly. Při těchto činnostech rozvíjely jemnou motoriku, estetické cítění, naučily se pracovat se širší paletou barev, déle jsme upevňovali spolupráci ve skupině.
Předškoláci rozvíjeli své dovednosti a schopnosti ve všech oblastech předškolního vzdělávání.
V dalším období se zaměříme na posilování kamarádských vztahů, sebe obslužných dovedností a posilování sebedůvěry.
U předškoláků se zaměříme na správný úchop psacího náčiní, rozvoj řečového projevu a práci s nůžkami.
Děti z růžové třídy si s paní učitelkami u interaktivní tabule povídaly, jaké znají plody podzimu a co mohou vidět v lese. Naučily se nové básničky ,,Ježek a ,,Veverka“ a zahrály si nové pohybové hry ,,Tiše, tiše ježek spí“, ,,Zlatá brána“ a ,,Kouzelné krabice“. Při výtvarné výchově si vyzkoušely různé výtvarné techniky – práce s barvou, vybarvování, tiskání, nalepování papíru a frotáž. Na vycházkách děti pozorovaly podzimní přírodu, sbíraly přírodniny, s kterými jsme si vyzdobili školku a využili je při dalších činnostech. Po obědě jsme si četli pohádky o lesním skřítkovi a jeho kamarádech.
Ve žluté třídě se děti naučily nové básničky a písničky s podzimní tématikou. Protože jsou přírodní materiály dobře dostupné, je velmi jednoduché využít je při práci s dětmi. Děti se při práci s přírodninami učily a vstřebávaly informace o jednotlivých přírodninách. Vyrobily si panáčka z kukuřice, vymodelovaly si šneka, kde kaštan posloužil jako jeho domeček. Během vycházky si děti nasbíraly javorové listy, z kterých vznikly housenky a vytvořily si každý svůj strom. Práce dětí odráží jejich osobnost, představy, fantazii i dovednost.
V modré třídě se děti seznámily s některými zvířaty a to i v rámci projektového den“ Lesní pedagogika“. Děti si podle své volby lesní zvíře také namalovaly a pozorovaly změny podzimní přírody. Děti si foukáním do kapky barvy a otiskem prstíků vytvořily šípkový keř s plody. Při vyprávění o jehličnatých a listnatých stromech děti udělaly myšlenkovou mapu na téma les, kterou doplnily obrázky. V krabici měly nahmatat předměty ukryté jejich zraku a popsat jaké jsou? Společným mícháním barev v kolektivu vznikl dětem podzimní barevný list.
Dále jsme si povídali o ovoci a zelenině, jak jsou důležité pro naše zdraví, proběhla ochutnávka po slepu a následné poznávání a modelování ovoce a zeleniny. V pracovním listě jsme počítali kolik je jablíček. Větrné počasí nám umožnilo pouštění draka.
Školní 160, 257 91
Sedlec-Prčice
E-mail:
zssedlecprcice@centrum.cz
Tel.: 731 615 638,
731 615 639 - ZŠ
731 008 823 - ŠD
731 651 472 - MŠ
737 563 868 - ŠJ